Powered by Wikiloc

Baixa’t el track

Fitxa tècnica:

Distància: 16,130 km.

Desnivell positiu: 1.100 m.

Altitud màxima: 1530 m.

Altitud minima: 870 m.

Ruta: Ruta circular amb sortida i arribada a Berén.

Hora sortida: 9 h.

Cal que porteu posada la mascareta a la sortida (durant els primers metres) i a l’arribada.

Punt de tall a la cursa: a la plaça de Sant Quiri (Km. 7): 11.30 hores.

Descripció: La cursa coincideix amb el traçat del recorregut curt fins al quilòmetre 10: suma dos ascensions, la primera de les quals (els plans de Sant Miquel, 1.530 m) en la primera secció del recorregut. Des d’aquest pla hi ha un tram de descens mantingut pel corriol de la Mata fins al veí poble de Miravall. Prohibit superar els 90 km/h! Des d’aquest llogarret haureu d’enfilar l’antic camí del Roc de l’Abella cap a la plaça de Sant Quiri, al peu de l’emblemàtica muntanya. Un cim que s’ascendeix pel vessant nord fins a coronar el vèrtex (1.502 m).

El recorregut continua resseguint el traçat de la mítica Vertical Quiri, en el que és el tram més tècnic de la cursa! Un cop fet aquest tram de descens es retorna per un corriol corredor fins a la plaça de Sant Quiri. En aquest punt, la cursa descendeix pel preciós camí de l’Obac, un sender que us portarà direcció Noves de Segre fins al cortal del Magí. En aquest punt, la cursa torna a coincidir amb el traçat de la Vertical Quiri, tot just uns metres abans de creuar-se amb la pista de Castillins.

A tocar hem obert un corriol de fort pendent pel poc conegut barranc del Roc de Biscarbó. En aquest punt podeu fer saltar el radar!. Des d’aquest paratge i en un descens ja més suau arribareu al peu del camí de la Collada, també conegut com de les terres vermelles. Un sender de nou amb pujada que us portarà cap a l’inici del preciós camí de l’Estany. Us trobem en el punt més baix del recorregut (870 m.) El retorn cap a Berén, després del camp de l’Estany, és pendent i mantingut a través d’una corriol entre rouredes, conegut com aTrillà vell, i una pista poc transitada abans d’enfilar el camí de Prunyet o de Cal Barracaire. Des d’aquest punt, l’arribada ja és qüestió de creuar el poble.

Avituallament:

Els corredors que participeu a la cursa llarga tindreu tres avituallaments: dos de sòlids, al poble de Miravall (km. 4,5) i a la serra de Sant Quiri (km. 7/11: bucle baixada de Sant Quiri) i un de líquid (km.13). Al darrer avituallament, ja a Berén, us convidarem a menjar un entrepà de botifarra (amb opció pels vegetarians).

Caldrà que porteu el vostre got plegable o alguna mena de sistema per hidratar-vos perquè no hi haurà gots de plàstic!.